Öne Çıkan Yayın

2024

 Hepimiz iyi ve kötü tecrübeler edindiğimiz bir yıla veda edeceğiz ve hepimizin istekleri, umutları, hissettikleri ve anladıkları, anlayamadıkları, güzel, kötü hatıraları, hikayeleri ve günleri oldu. Her insan bir başlangıcın hikayesi aslında ve her başlangıç vaktinin anıları ile geçiyor. Saatler eskiyor, günler eskiyor, hepimiz tecrübeler ediniyor ve yaşlanıyoruz. Yaşlanmayı hep tecrübelerle sabit tutan biriyim ki bu bana insanlara saygı duymayı öğreten en önemli şey olmuştur. Her yıl insanın bir mevsimidir, her yıl insanlar umutlar içinde hikayelerini sürdürmek isterler... Bu yıl da hepimizin yaşadığı eksik, fazla ya da beklenmedik olayları ve yaşantıları oldu, hepimiz bir yapbozun parçalarıyız ve paydaşlarıyız. Aynı oksijenin içerisinde farklı bir sürü hayat ve hikayeler. Çok büyütür insan bazen yaşadığı şeyleri, çok anlamlar yükler ama en basitinden hepimizin bir paydaş olduğunu anlamamız ve hayatın içinde bir parça olduğumuzu kabul etmemiz gereklidir. Hikayelerimizin hep birleşece

Evren ve Uzay Araştırmaları

 Bugün biraz daha akıllıca projelerimizi öne sürmenin vaktinin geldiğini hissettim ve bugün sizlerle bir konu hakkında konuşmak istedim. Sayfamı her gün güncel detaylar ile şekillendiriyor ve günlük olarak siz değerli okuyucularıma fikirlerimi aktarıyorum. Yazı dizileri yaptım ve bu serüven bir şekilde devam edecek... Bugünlerde sıkça konuşulan bir konu hakkında da bugün görüşlerimi sizler ile paylaşmak istedim. Bugün konu olarak seçtiğim "Evren ve Uzay Araştırmaları" adlı yazımla düşündüğüm şeyler ve görüşlerime yer vermek istiyorum.

Evren ve uzay konusunu yaratıcı olarak ele almak istedim ve günümüzde dünya insanlarının gezegenlere seyahat etmesi konuşuluyorken son günlerde merak uyandıran bir şekilde uzay araştırmalarına yönelim arttı ve insanlar uzayda yeni bir yaşam oluşturabilir miyiz sorusunun formülünü arıyorlar. Bu soruya ulaşmamızdaki en temel neden ise marsa gidilip gidilemeyeceği yönündeki görüş ve fikirler ile yapılan uzay araştırmaları ve çalışmaları oldu.



Elon Musk'ın kurduğu SpaceX ve NASA'nın çalışmaları doğrultusunda heyecanlı ve bir o kadar da merak uyandıran bir noktaya ulaşıldığını söyleyebilirim. SpaceX ve NASA'nın çalışmalarını incelediğim zaman onların ne kadar yaratıcı ve güzel çalışmalar yaptığını gördüm. Heyecan verici bir serüven başlayacak ve dünya insanlarının uzaydaki gezegenlere ilgilerinin artacağı kesin anlamda göze çarpıyor. 

Bugün düşündüğüm bir konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum bu gezegenlere gönderilen araçların varlığını hepimiz takip ediyor ve haberler ile öğreniyoruz ancak görüş bildirmek istediğim ayrı bir düşünce kafamın içerisinde oluşmaya başladı. Bu araçların gezegenlere gidişi ve görüntüler elde etmesinin dışında daha ne tipte projeler üretilebilir sorusu ile düşünmeye başladım ve bugün bu projelerden birini sizlerle paylaşmak istedim.

Uzay konusunda benden milyarlarca daha bilgili insanların olduğu ve çalışmalar yaptığını biliyorum ve bu durumun artarak devam edeceğini umuyor ve bilimle uğraşan insanlara sonsuz kez teşekkür ediyorum. Düşündüğüm şey şu oldu ki "Uzaya giden araçlar genel olarak oradan o yerküreye ait taş örnekleri topluyor ve üzerinde deneyler yapıyorlar, fotoğraflar ve videolar çekiliyor ve dünyaya aktarılıyor. Benim düşüncem ise tam tersini yaparak diğer gezegenlere ağaç, bitki, eşya gibi şeyler götürmek noktasında oldu, bu fikir beni son derece heyecanlandırdı, düşününce acaba o ortam üzerinde götürülen eşyada, dikilen ağaçta veya bir demir aksamda değişim gözlenecek miydi sorusunu sormaya başladım. Toprağa dikilen bir fidanın yıllar içerisinde büyüyüp ağaç olması hikayesi acaba orada gerçekleşebilir miydi? Dikilen bu ağaca rüzgarı ölçen aletler bağlanabilir miydi ya da ağaç oluşursa eğer orada oksijen artacak mıydı? Yer küreye dikilen canlı organizma toprakla bütünleşecek miydi ve büyümesini sürdürebilecek miydi? Kameralar bizim götürdüğümüz nesneyi çekebilir ve dünya ile bu görüntüleri paylaşabilir kılınabilir miydi ve eğer ağaç büyürse oradaki oksijen miktarı ve karbondioksit miktarını etkileyebilir miydi gibi bir çok soru kafamda dolaşmaya başladı...

Biraz olsun düşündüğümde bunun gibi sorular aklıma gelmeye başladı. İnsanlık yakın bir gelecekte başka bir gezegende yaşam sürdürebilecek mi göreceğiz. Ancak bu gelişmeleri sağladıkları için tüm NASA ve SpaceX ekibine teşekkür ediyorum.

Erol SÖĞÜT

Twitter: https://twitter.com/erolsogut
İnstagram: https://www.instagram.com/erolsogutofficial

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

100. Yılımız Gururla, Sevgiyle ve İlelebet

Aşk Bir Ömrün Hikayesidir XXVII / 2 - İyi ki Doğdun

3 Aralık Dünya Engelliler Günü