Öne Çıkan Yayın

2024

 Hepimiz iyi ve kötü tecrübeler edindiğimiz bir yıla veda edeceğiz ve hepimizin istekleri, umutları, hissettikleri ve anladıkları, anlayamadıkları, güzel, kötü hatıraları, hikayeleri ve günleri oldu. Her insan bir başlangıcın hikayesi aslında ve her başlangıç vaktinin anıları ile geçiyor. Saatler eskiyor, günler eskiyor, hepimiz tecrübeler ediniyor ve yaşlanıyoruz. Yaşlanmayı hep tecrübelerle sabit tutan biriyim ki bu bana insanlara saygı duymayı öğreten en önemli şey olmuştur. Her yıl insanın bir mevsimidir, her yıl insanlar umutlar içinde hikayelerini sürdürmek isterler... Bu yıl da hepimizin yaşadığı eksik, fazla ya da beklenmedik olayları ve yaşantıları oldu, hepimiz bir yapbozun parçalarıyız ve paydaşlarıyız. Aynı oksijenin içerisinde farklı bir sürü hayat ve hikayeler. Çok büyütür insan bazen yaşadığı şeyleri, çok anlamlar yükler ama en basitinden hepimizin bir paydaş olduğunu anlamamız ve hayatın içinde bir parça olduğumuzu kabul etmemiz gereklidir. Hikayelerimizin hep birleşece

Teknolojik Bir Fikir

 Projeksiyon cihazlarını incelediğimde düşündüğüm bir şey oldu ve teknolojik olarak düşündüğüm noktalara ulaşmak için araştırmalar yaparken yeni bir düşünce üzerinde durağanlaştım, teknolojik cihazlarda artık televizyonlar yerini bu makinelerin alacağı fikri günden güne hafızama hükmetmeye başladı. Yeni dönemde projeksiyon cihazları hakkında araştırmalar ve bir kaç Youtube videosu inceledikten sonra artık arttırılmış gerçeklik ve yapay zekanın bu makineler içinde de kullanılabileceğini hayal ettim.

Hayallerim bir yana dursun hemen aklıma yeni bir düşünce yerleşmeye başladı ve düşünceme göre bir televizyon aynı zamanda farklı yerlerden izlenebilir hale getirilmeli ve erişimi güncellenmeliydi. Bu bir bağlantı ile aktive edilebilirdi ancak bu düşünce sonrasında bir sonra aklıma gelen düşüncem "Neden televizyonların içinde bir projeksiyon cihazı ile onları yansıtan bir teknoloji olmadığıydı?"

Hayallerimi zorladım ve bu tasarımın yapılabileceği fikrini hayal ettim. Bu fikir ile dünyadaki her yerden televizyonuma erişebilir ve onu büyük boyutlarda izleyebilme imkanına sahip olabilirdim... Düşüncelerimin geliştiği anlarda bir fikir daha aklıma geldi ve iki fikrimi birleştirmeye karar verdim, bunu da sizlerle paylaşmak istedim. Oda şu oldu ki televizyonlar ile bu projeksiyon cihazları birleştirilse ne olabilir diye düşündüm. Demek istediğim şu ki televizyonların aslında aynı zamanda bir projeksiyon makinesi haline getirilmesi ve televizyonların içinden gelen görüntünün istenilen yerde duvarda da görünmesi, bunu iki makine ile yapabilirsiniz ayrı ayrı hem projeksiyon cihazı alıp yansıtır hem de televizyonunuzda görüntüyü açarak seyredebilirsiniz ancak benim düşündüğüm daha teknolojik bir gelişme olacak ki televizyona takılan bir aparat ile görüntünün bir duvara da yansıtılması hayalini gerçekleştirecektir ya da televizyonumu istediğim bir alana yansıtma imkanımı sağlayabilecektir.

Televizyonuma bir teknolojik cihaz yardımı ile erişme imkanım ve oradaki görüntüyü istediğim an bir duvara yansıtıyor olabilmem fikrim, benim için çok derin bir kurgusal dünyaya uzanmama neden oldu.

Kapsamlı araştırmalar yapmak ve teknolojik fikirler üretmek konusunu çok önemsiyorum ve bu fikirler aklıma geldikçe dünya ile paylaşmaya çalışıyorum. Yeni fikirler her zaman hayatta bir adım öteye taşınmamıza olanak sağlayacaktır. Yeni bir fikir üretimi gerçekleştirebilen zihinlere sonsuz teşekkür ederim.

Erol SÖĞÜT

Daha önce "Teknoloji" konu başlığında yazdıklarım:
Kültürel Aktiviteler ve Nostaljik Teknolojiler
Kripto Banka Oluşumları ve Yönlendiriciliği
Ülkemiz - Teknolojik Fikirler ve Robotik Gelişimler
Teknoloji - 50 Yıl Sonramız ve Ülkelerin Duruşları
Google Teknolojileri ve Teknolojik Hamleler
Teknolojik Robotlar ve İnsan Gücü
Teknolojik Gizlilik ve Kişisellik
Teknolojik Kişisellik
Teknolojik Yatırımlar ve Kilometre Taşları
İnsansı Robotlar
Teknoloji & Yaşam
Akıllı Teknolojiler - Dijital Marketler
Akıllı Teknolojiler
Yapay Zekalı İşler
İnsan ve Robotlar
Üretim & Ekonomi
Teknoloji Vadisi

Twitter: https://twitter.com/erolsogut
İnstagram: https://www.instagram.com/erolsogutofficial

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

100. Yılımız Gururla, Sevgiyle ve İlelebet

Aşk Bir Ömrün Hikayesidir XXVII / 2 - İyi ki Doğdun

3 Aralık Dünya Engelliler Günü