Öne Çıkan Yayın

2024

 Hepimiz iyi ve kötü tecrübeler edindiğimiz bir yıla veda edeceğiz ve hepimizin istekleri, umutları, hissettikleri ve anladıkları, anlayamadıkları, güzel, kötü hatıraları, hikayeleri ve günleri oldu. Her insan bir başlangıcın hikayesi aslında ve her başlangıç vaktinin anıları ile geçiyor. Saatler eskiyor, günler eskiyor, hepimiz tecrübeler ediniyor ve yaşlanıyoruz. Yaşlanmayı hep tecrübelerle sabit tutan biriyim ki bu bana insanlara saygı duymayı öğreten en önemli şey olmuştur. Her yıl insanın bir mevsimidir, her yıl insanlar umutlar içinde hikayelerini sürdürmek isterler... Bu yıl da hepimizin yaşadığı eksik, fazla ya da beklenmedik olayları ve yaşantıları oldu, hepimiz bir yapbozun parçalarıyız ve paydaşlarıyız. Aynı oksijenin içerisinde farklı bir sürü hayat ve hikayeler. Çok büyütür insan bazen yaşadığı şeyleri, çok anlamlar yükler ama en basitinden hepimizin bir paydaş olduğunu anlamamız ve hayatın içinde bir parça olduğumuzu kabul etmemiz gereklidir. Hikayelerimizin hep birleşece

Whatsapp - Bir Sorunum Var

 "Whatsapp" hepimizin kullandığı meşhur mesajlaşma uygulaması, 24 Ocak 2009'da hayatımıza giren bu uygulama artık hepimizin kullandığı ve vazgeçilmezine dönüşmüş bir unsur, günden güne bu uygulama ile olan bağımız güçlenmekte ve artık yaşayışlarımızda bir mesaj atmak yerine bu uygulama üzerinden yazdığımız gönderiler ile hayatımızı sürdürmekteyiz.

Whatsapp uygulamasını son zamanlarda daha sık kullanır hale geldik ve pandemi unsurunun hayatımızda varlığını arttırması ile hayatımızda bu unsurun yer bulması sıklaşarak hayatını devam ettirdi. Bugün her neredeyse her telefonda yüklü bu uygulamanın artık hayatımız da bir kalıp haline geldiğini anlar nitelikteyiz. Mesajlaşma ve insanların birbirleri ile olan iletişimini arttırması Whatsapp uygulamasının hızlıca yayılmasını ve kullanımının yaygınlaşmasını sağladı. Bir çok alternatif uygulama bulunmasına rağmen insan bu uygulamanın hızlı etkileşimi ve sorunsuz mesajlaşma sistemini hayatta tutması nedeniyle çok sevdi...

Son zamanlarda uygulamanın güncelleneceği ve kullanım koşullarını değiştireceği gibi haberler sıklıkla varlık gösterse de insanlar açısından artık bunların bir şekilde kabullenilmesi gerekli olduğuna yönelik algılar oluşmaya başladı. Şu anda kişisel olarak hiç birimiz izlenmediğimiz ya da kişisel verilerimizin elde edilip edilmediğini bilmiyoruz.

Son dönemde başıma bir olay geldi ve kendime bir akıllı saat aldım, bu akıllı saatin telefonlardan bir farkı olmayacak şekilde Android işletim sistemini kullanması ve her an yanımda taşıyabilir olmam beni fazlasıyla etkiledi ve saatimi almaya ve kullanmaya başladım. Saatime uygulamalarımı kurdum ve hiç bir sorunla karşılaşmadım, maillerim ve her şeyime akıllı saatim üzerinden erişimim beni fazlasıyla mutlu ediyordu ancak bir süreç başlatmak ve Whatsapp uygulamasını hem saatim üzerinde hem de telefonumda kullanmak istedim. Whatsapp Web gibi oluşumlar ile tarayıcımda Whatsapp'ı görüntüleyebildiğim için oldukça mutluydum ancak bu özelliği aldığım saat bünyesinde kullanamadım ve Whatsapp saatimi bir başka telefon gibi algılıyor ve Whatsapp uygulamasını iki yerde kullanmama izin vermiyordu. Bu sorun oldukça beni sıkıntıya sokuyordu çünkü telefonum olmadığı yerde saatimden bu uygulamaya erişmek mesajlarımı cevaplamak ve gelen mesajlarımı uygulama üzerinde görmek istiyordum... uygulamayı telefona yüklesem akıllı saatimde, akıllı saatime yüklesem telefonda kullanamıyorum.

Bu yazıyı yazmamı ve kaleme almamı sağlayan bu nedendir, ben Whatsapp uygulamama iki cihazdan erişim sağlamak istemekteyim ve bunu fazlasıyla istemekteyim. Bunun içinde Whatsapp ekibine bu yazımı Twitter üzerinden ileteceğim ve iki cihaz da whatsapp kullanmamızı sağlayacak bir uygulama değişikliğine gidilmesini talep etmekteyim. Bir kullanıcı olarak yıllardır bu uygulamayı kullanan birisiyim. Bu uygulamanın etkin bir şekilde dönüşüm ve kullanımının yaygınlaşması yolunda desteklemekteyim. QR kod teknolojisi ile iki cihazda uygulama etkin hale getirilebilir ve güvenlik sağlanabilir. Teknoloji artık sınırlara hapis edilmemelidir ve özgürleşmelidir.

Erol SÖĞÜT

Daha önce "Teknoloji" konu başlığında yazdıklarım:
Twitter ve Teknolojisi
Google Teknolojileri - Hayatımızda Google
Giyilebilir Teknolojik Ürünler
Gelecek Nasıl Olacak - Teknolojik Boyutlarda İnsan
Teknolojik Hizmetler ve Geliştirilebilir Teknolojik Araçlar
Beyin Çipi ve İnsan Algıları
Arttırılmış Gerçeklik - Dünya Gerçekliği
Teknolojik Açılardan Hayat
Yeni Nesil Teknolojiler
Teknolojik Bir Fikir
Kültürel Aktiviteler ve Nostaljik Teknolojiler
Kripto Banka Oluşumları ve Yönlendiriciliği
Ülkemiz - Teknolojik Fikirler ve Robotik Gelişimler
Teknoloji - 50 Yıl Sonramız ve Ülkelerin Duruşları
Google Teknolojileri ve Teknolojik Hamleler
Teknolojik Robotlar ve İnsan Gücü
Teknolojik Gizlilik ve Kişisellik
Teknolojik Kişisellik
Teknolojik Yatırımlar ve Kilometre Taşları
İnsansı Robotlar
Teknoloji & Yaşam
Akıllı Teknolojiler - Dijital Marketler
Akıllı Teknolojiler
Yapay Zekalı İşler
İnsan ve Robotlar
Üretim & Ekonomi
Teknoloji Vadisi

Twitter: https://twitter.com/erolsogut
İnstagram: https://www.instagram.com/erolsogutofficial

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

100. Yılımız Gururla, Sevgiyle ve İlelebet

Aşk Bir Ömrün Hikayesidir XXVII / 2 - İyi ki Doğdun

3 Aralık Dünya Engelliler Günü